Od minulého školního roku postupně zavádíme výuku nové informatiky, která se věnuje mimo jiné kódování, algoritmům, programování, s cílem rozvoje informatického myšlení dětí. Žáci se neučí konkrétní postupy, ale badatelskou formou přicházejí sami na vlastní řešení problému. Učí se pracovat s chybou, důvěřovat sami sobě, svým schopnostem a vlastním postupům.


Pro zpestření výuky jsme se letos se všemi ročníky, ve kterých probíhá výuka informatiky, poprvé zapojili do online soutěže Bobřík informatiky, která je podporovaná Ministerstvem školství. Cílem soutěže je seznámit žáky s tím, že informatika není totéž co ovládání počítače. Soutěžící odpovídají na otázky z oblasti informatického myšlení, algoritmizace, porozumění informacím, řešení problémů a digitální gramotnosti.
Přes to, že se někteří žáci s informatikou seznamují až letos, máme ve škole velký počet úspěšných řešitelů, kterým moc gratulujeme.


Už nyní se těšíme se na další ročník.

                                                                         Veronika Macková